piątek, 16 grudnia 2016

Zdrowy Blok Czekoladowy



Hej :)

Pamiętacie ten smak z dzieciństwa bloku czekoladowego ?Obłędny prawda ?
Dziś możemy go spotkać na festynach regionalnych jarmarkach choć ceny biją po oczach .
Jako iż kocham słodkie szukam ich zdrowych zamienników i idzie mi to bardzo dobrze aleluja :)

Zapewniam Was , że blok czekoladowy jest w 100% zdrowy i pyszny nie znajdzie w nim ani jednej pustej kalorii .

P.S Ale pamiętajcie ze zdrowymi słodyczami też trzeba uważać zazwyczaj składniki są pełnowartościowe i zdrowe ale też kaloryczne np orzechy zatem i w tym przypadku musimy znać umiar . Ja szczerzę zapomniałam i teraz biegam codziennie na siłownie zbijać boczki :) ale co zjadłam to moje .


Blok czekoladowy :


3 łyżki oleju kokosowego
2 łyżki miodu u mnie gryczany
2 kostki czekolady gorzkiej  dla łasuchów może być więcej ale dwie spokojnie wystarczą
pszenica preparowana może być jaglanka żyto co kto woli ale lepiej jakby były to drobne ziarna (lepiej się kroi ) ok 50 gram
bakalie  kto co lubi u mnie migdały żurawina i wiórki kokosowe



W garnku podgrzewamy olej wraz z miodem gdy już się zagrzeje dodajemy czekoladę .Następnie dodajemy bakalie oraz pszenicę i wszystko mieszamy tak by polewa pokryła dodatki .
Przekładamy do małej keksówki a następnie na noc do lodówki a rano możemy cieszyć się pysznym deserem :)

Proste prawda ? 5 minut pracy a efekt bije na kolana jest wspaniały :):)A co najważniejsze nie jemy pustych kalorii




Smacznego :):)

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam blok czekoladowy ale niestety niezdrowa wersje z mlekiem w proszku. Ale ten rowniez wyglada apetycznie wiec pewnie sie skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kojarzę blok czekoladowy właśnie z mlekiem w proszku, mama często taki robiła. Choć taka zdrowa alternatywa również mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Blok czekoladowy...ciekawe
    http://codojedzenia.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie przepisy, które przywołują mi na myśl dzieciństwo i na pewno do takich należy blok czekoladowy. W moim domu piekło się też często murzynka. Porady na wilgotne ciasto czekoladowe znalazłam ostatnio na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-wilgotne-ciasto-czekoladowe/ i muszę przyznać, że dzięki nim mój czekoladowy placek zawsze wychodzi przepyszny, wilgotny i bardzo aromatyczny. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń