środa, 11 maja 2016

Daktylowe kuleczki szczęścia :)

Hej :)

Od jakiegoś czasu poszukuje zdrowych pysznych deserów koniecznie czekoladowych ponieważ Uwielbiam Czekoladę i to one mnie najbardziej cieszą zwłaszcza kiedy są tak niesamowicie smaczne :)  Kuleczki są świetną alternatywą dla słodyczy i zaspokoją  chrapkę na coś słodkiego , przy okazji dawkując energie na cały dzień :)



Potrzebujemy :
2 szklanki orzechów ja dodałam migdały świetnie sprawdzą się również orzechy nerkowca 
1 szklanka daktyli 
3 łyżeczki nasion chia
3 łyżeczki surowego ziarna kakaowca 
1 szklankę płatków owsianych .
Ewentualnie parę łyżeczek wody jeśli masa będzie za gęsta 






Przygotowanie:
Jęśli tylko pozwala nam czas namoczmy daktyle na 20 min by zmiękły , jeśli nie mamy blender też powinien dać radę .Blendujemy orzechy raz płatki owsiane  małą porcję możemy przesypać do miseczki by następnie kuleczki otulić w posypce ale nie jest to koniecznie do tego celu może posłużyć nam kakao lub wiórki kokosowe .Następnie do zblendowanych orzechów dodajemy daktyle nasiona chia  , surowe ziarno kakaowca i dalej miksujemy już na mniejszych obrotach do połączenia składników .Masa powinna się lepić jeśli nie dodajemy troszkę wody , następnie formujemy kuleczki które obtaczamy w czym tylko mamy ochotę ja już jak wspomniałam użyłam mieszanki orzechów z płatkami , wiórek kokosa oraz kakao .

Gotowe kuleczki chowamy do lodówki bądź zamrażarki na minimum 45 min , ..



Pozostaje się tylko delektować smakiem bez wyrzutów sumienia ...czy to nie jest cudowne :)


Smacznego :)


1 komentarz: